Alla inlägg under juni 2014

Av Sandra - 16 juni 2014 14:53

 

 

Ja, då var man här igen.

Tänk att jag läste en så intressant grej idag.

"Det inre referenssystemet, eller en inre karta.

Med hjälp därav bedömer och läser vi av omvärlden för att se vad som är gott eller ont, vad vi ska söka upp eller vad vi ska undvika. Det här referenssystemet utsätts ständigt för prövningar och det utvecklas och förändras allteftersom våra erfarenheter ökar. Om den tidigaste barndomen präglas av en grundläggande trygghet kommer också referenssystemet att göra det. Är uppväxten otrygg blir också referenssystemet instabilt och fyllt av negativa förväntningar.
Detta referenssystem ska bidra till att hjälpa barnet att behärska in värld så väl att det blir möjligt att kunna leva uran föäldrarnas skydd"

Om man någon gång ens haft skydd därifrån (?)

Läste även om ensamhet.

Inte riktigt min grej det där med ensamhet "/ har ju i stort alltid varit ensam och även känt mig ensam även med andra människor.

Hur som helst så stod det ..

"Att kunna vara ensam är en speciell gåva- eller begåvning -som vissa har från början.

Många lysckas odla upp den, medan andra känner att de aldrig kommer ur den förlamning och bitterhet som ensamheten skapar. Det är då föga tröst att veta att den som inte klarar av ensamheten vanligen heller inte klarar av att levai en nära relation till en annan människa.

Detta förutsätter i längden en viss grad av autnomi, självständighet, efersom man annars kommer att hänga upp sig på den andra."


Jävligt intressant och jag känner mig ju en aning förvirrad i detta, kan jag ju berätta.

 

Har faktiskt både bestämt mig och även börjat på Unified Protocol, samtidigt känner jag att det vore väldigt bra att valt Dynamiska istället "/

Kanske man kan gå den också senare (?)

Så är det, för den här gången.

Blir nog mer skrivet här i fortsättningen, inte för att jag mår piss, utan för att jag tagit bort den där jääävla facebook!

Och någonstans vill man väl ändå finnas till genom internet -.-

 

Ha de, hörs hej!

 

Ovido - Quiz & Flashcards