Alla inlägg under februari 2015

Av Sandra - 27 februari 2015 10:41

Några spa behandlingar eller något skulle göra mig gott. Jag är torr som fnöske och ser ut som ett lik. Usch, så här kan man ju inte se ut!

 

Hårbotten är så torr och känslig så det kliar och håret är tok skadat och faller av. Sjukt vad jag tappar hår nu! Och ännu sjukare är väl iofs att det ens finns något kvar på skallen.

Ganska skumt att håret är total förstört men naglarna alltid är jätte bra. Dom växer, är tjocka och ser allt som oftast väldigt friska ut (?) Borde inte dom också vara dåliga egentligen?

Och sen har jag ju även alla dessa ömma punkter i hårbotten, dom gör ont.

Sen var det där med lik, dom är ganska vita/färglös och livlösa. Precis så är det, jag ser alltså mer död än levande ut. Har ingen färg i överhuvudtaget. Vinterblek kanske är ett lite bättre ord (?)

Hoppas återigen att våren kommer snart och att jag får energin tillbaka.


Äh, jag får ta och kolla upp lite bra vårdande krämer och allt man nu ska/kan ha, så får jag helt enkelt börja sköta om mig, på riktigt den här gången :)

Mycket snack och liten verkstad, många gånger :P


Trevlig hel och ta hand om er!


Av Sandra - 26 februari 2015 11:59

Idag måste jag göra någonting, annars kommer jag att äta upp tapeterna.

Jag har sovit så sjukt dåligt i natt och inte kunnat somna om här på morgonen hur mycket jag än har försökt :/ Så ledsamt!

Jag vill åka på loppis, Second hand, you name it. Känner otroligt mycket för det.

Dessutom, även om jag inte känner för det så MÅSTE jag handla, för det är ganska så utplockat här i både kylskåp och skafferi :/ BLÄ! Men man kan väl inte bara ha roligt ;P

Det är ju grymt vackert väder också, så att kolla på vädret inifrån en betongklump är ju inte det mest ultimata för att få en liten släng av D-vitamin.

Inte för att solen är så pass stark men ändå :)

Shit vad jag längtar till våren nu, när det verkligen smäller till och när knopparna brister <3 Så underbart!

Och sommaren! Oh! Alla grillningar och bara sitta utomhus och njuta.

Snart så :) snart så kommer allt bli bättre.



Av Sandra - 25 februari 2015 14:37

Jaa, på riktigt! Jag är så satans rastlös så jag blir fan galen snart!

 

Så nu räcker det, tycker jag! Nu vill jag få kraft, må bättre och orka göra saker.

TACK!

Av Sandra - 24 februari 2015 14:00

Funderar på att ta bort ontheborderline och hitta på ett annat namn (?)

Namnet kom ju upp för väldigt många år sedan och så klart valde jag det för att jag tydligen hade borderline, dock var den väldigt "light" men ändå.

Det har varit mycket spekulationer kring just den diagnosen. Dom flesta (husläkare, andra inom psykiatrin och nära och kanske mindre nära mig) har inte tyckt att det stämmer in på mig i överhuvudtaget.

Och idag, 33 år gammal så finns den inte ens i mitt liv, för jag har "klivit ur den". Visst är det väl underbart? Om det nu går att göra det (?) Hur som helst, jag har sagt det förr och jag kommer alltid att säga det..

Man är inte en diagnos! Det är ett personlighetdrag man har och klart att man kan lära sig leva med det så pass bra så att det inte är något man, eller någon annan lider av.

Idag har jag återkommande depressioner (enligt läkaren).

Just nu så äter jag inte någon medicin, för att jag själv har valt bort dom. Finns en anledning till detta och faktiskt så tror jag att jag klarar mig minst lika bra utan. Men men, det visar ju sig och då får man styra upp det då.

Tillbaka till namnet, jag har inte en susning om vad jag ska välja i stället :S

Jag vill även göra om hela sidan men jag är ju så oerhört kass på sånt här. Jag vet inte ens hur jag får in ett foto på mig själv i presentationen. FÖRSTÅ DEN!

Jag får "ragga" upp någon som kan hjälpa mig, helt enkelt :)




Av Sandra - 21 februari 2015 14:15

Ibland, eller allt som oftast så blir jag så äckligt förbannad på såna där som har en kropp, ett hjärta, innehåller blod och kallas för människor. Jag vet inte vad jag skulle kalla dom, så att det bäst skulle passa in.

Svin? Nej, för svin är väl egentligen inte elaka? Det har bara blivit ett ord som använts för att beskriva något elakt.

Jag vet inte men det är okänslomässiga, äckliga kräk som jag pratar om nu.

Pedofiler! Varför finns dom? Dom är väl ungefär lika onödiga som fästingar?

Jag tänker på detta nu för att jag har läst om en vidrig man som fick 9 år pga av olika saker som han gjort.

Varför har en sån värdelös, ovärdig jävel ens turen att få sättas på kåken? Träffa likasinnade och spela kort, gymma och sova gott om nätterna, äta frukost, middag och kvällsmat så magen blir mättad.. VARFÖR!?

Det är en kraftig skada på såna där kräk! Så kraftig skada att det enda rätta är att ställa upp dom på rad och sätta ett dödande skott i vardera huvud, slänga ner dom i massgravar och gräva igen.

Jag kan inte någonstans i min vildaste fantasi se att det skulle finnas någon anledning till att såna ska få leva, på riktigt asså! Jag blir så grymt jävla förbannad och äcklad över hur många det finns överallt i vår värld. Hur dom förstör barns liv och dom bara sitter och lever vidare som ingenting.

Ett jävla bra exempel på onödig varelse är ju Anders Eklund, fy fan om någon bara kunde ta bort hans existens! Folk var ju på honom och misshandlade honom och det var ju jävligt synd att dom inte hade ihjäl fanskapet. Jag hade klappat händerna, rakt av!

Och inte nog med att idioten är just en idiot pga av sina handlingar innan han hamnade på "hotell" så ber han om att få in böcker i sin cell, som handlar om våldtäckter på barn : O Alltså, skojar du med mig eller!!!?

Han kanske skulle behöva bli lite våldtagen av en lika sinnessjuk äcklig varelse som han själv.

Kanske det bästa också vore att han vart mördad och bränd efteråt? Ja, det tycker jag verkar vara kanske den bästa idén ever!

Efftersom att jag har en dotter så går jag verkligen ännu mer i taket av detta, jag är livrädd att det skulle hända henne någonting, och det är ju så klart att alla föräldrar tänker så (?) vissa mer än andra. Jag tänker väldigt mycket!

Kan ju säga så här, skulle jag få veta att någon ens tänkte tanken att göra något på/med min dotter, då hade jag inte låtit kåken bli någon anhalt, där hade det blivit en sista anhalt i en etta utan kokvrå, ett antal meter under jorden.

Utan att tveka! Vad som skulle hända innan vill jag inte ens tänka på.

Så, nu har jag fått ur mig lite aggressioner gentemot det också.


What comes around goes around!





Av Sandra - 20 februari 2015 13:55

På riktigt! Jag har haft ett bra mycket roligare liv än detta. Fy fan för att ligga i sängen dag ut och dag in :(

Det skapar ju en sån sjuk tristress att jag blir ledsen och irriterad på samma gång.

Det är inte mänskligt att ha det så här (?)

Jag vart i alla fall sjukskriven fram tills sista mars, vad jag vet just nu. Och det finns ju inget annat alternativ som det ser ut.

VILA vila och vila! Jag har fan vilat nu för flera veckor framåt :( Jag orkar inte vila mer! Kroppen gillar inte vila, speciellt inte benen.

Jag ber till GUD att detta kommer att vara över snart.


Idag så är det fredag, igen. Och vad händer idag?

Jag skulle vilja städa :/ ganska sjukt men jag vill faktiskt göra det.

Jag vill även shoppa kläder :) nog för att jag har väldigt mycket kläder men tycker inte om dom. Dom passar liksom inte.

Jag skulle vilja sy mig en egen one piece i något schysst tyg, bara för att ha en som ingen annan har.

Men den orken finns tyvärr inte så jag får väl fortsätta att ligga här och äta lite, kolla lite på tv och aa VILA!


Ha en trevlig fredag!

Av Sandra - 18 februari 2015 11:50

Usch, jag somnade vid 2 och har blivit störd i sömnen av illamående. Vänt och vridit på mig och försökt att hitta en bra position men förgäves. Jag blir så ledsen när jag inte kan sova och jag får såna sjuka inre aggressioner så det liknar ingenting asså!

Jag sov väl i alla fall 3 timmar och det är ju lätt 7 timmar för lite för mig.

Ska man på möte så ska man! Jag kommer och sätter mig i väntrummet och jag kommer säkert 10 minuter innan avsatt tid och vad händer? JO, då får jag sitta och vänta ytterligare 15 minuter. Så glad jag blir! Helst hade jag ju stannat hemma och sovit liksom.

Fixar mötet och går hem, lägger mig och vilar typ en kvart, eller vet inte ens om jag ska kalla det vila.

Går tillbaka samma väg för ett annat möte och är på plats 5 minuter före.. men VAD HÄNDER!? Jorå, då får jag sitta och vänta ännu en gång, 25 minuter!

Asså, jag må vara lite över känslig men vafaaaan, jag tycker att om man har bestämt en tid så ska man väl för fan kunna hålla dom?!

Det är väl inte bara vi (besökare) som ska hålla tider, det är väl de som håller i mötet också?

Sånt där stör mig!

Jävliga är att det händer väldigt ofta att jag får vänta och jävlar va frustrerad jag blir.. inombords!

ANDAS!

Nu har jag i alla fall kommit hem igen och jag ska VILA! Somna helst och sova länge. Jag behöver det, kraftigt mycket!



Later!

Av Sandra - 17 februari 2015 14:06

Nu har jag nog bott i sängen i 2 veckor, lätt! Börjar på riktigt bli vääldigt tråkigt och ledsamt.

Men vad ska man göra om det inte finns en endaste gnutta med energi?

En sväng kändes det ganska okej men det gick över fort och det var bara till att lägga mig igen.

Jag har ett hopp, ett hopp om att detta kommer att vara över om i alla fall 2 veckor, annars vette fan asså!

Blir en sån tristress i kroppen och musklerna ogillar detta.

I morgon ska jag i alla fall i väg på 3 möten och det är i alla fall 2 som jag MÅSTE iväg på. Blir inte som att sova/vila då inte.


I morse kl 7 vaknade jag av en mindre trevlig känsla, jag mådde så piss dåligt så att jag inte ens visste vad jag hette. Jag provade få i mig frukt och yoghurt och saft och vette fan allt men det ville bara inte ge med sig.

Sjukt så illa man kan må! Ville ju så gärna kräkas men jag är en sån som inte kan det. Spelar ingen roll om jag hjälper till så vägrar det komma nå.

Som tur var så försvann illamåendet efter ungefär 2 timmar.

Så då kunde jag somna om.


Nää, pallar inte skriva!

Later..

Ovido - Quiz & Flashcards