Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 31 december 2014 19:57

Aa, nu är det inte många timmar kvar på underbara 2014 och vad gjorde väl de.

Har ätit fin middag (3 rätters) som ännu hänger kvar på 2. Tar nog tid innan suget för efterrätt kommer, om den ens kommer i år :P

Det vart en toast skagen förrätt och den var gudomlig. Synd att förrätterna är så småa :)

Sedan vart det hasselbacks potatis med fläskfilé, baconlindad sparris och för mig bea, självklart! Riktigt gott det också.

Hade en ung dam som gäst (mini me's polare) Nu menar jag inte mini me! Utan jag menar mini JAG! mig :D


Förstår inte vad som är grejen med att börja smälla och ha sig med raketer och bomber så fort nyårsaftons dagen börjar (?) det förstör ju liksom hela grejen, kan jag tycka. Men det är väl ungar som inte kan hålla sig, antar jag.

Undrar jag hur mycket pengar som spenderas på detta (?) säkert en sjuk summa, Själv lägger jag inte ett öre, eller en krona heter det väl nu för tiden. Skulle nog faktiskt inte ens få för mig att göra det, för jag tycker att det är så hemskt onödigt.
Men visst kan jag väl tycka att det är fint att kolla på, från håll.

 

Hoppas att folk är försiktiga så dom inte skjuter av sig kroppsdelar nu bara.

Finns ju en risk att fyllskallar inte har kontroll på sina lemmar så att säga.

Men nu jävlar börjar det pirra till, tror jag. Känner i maggropen nu xD

Ungarna vill öppna "champangen" haha som på riktigt är Herrgårda Magnum cider. Få se om vi lyckas öppna flaskan haha! Blir nog bra det här ;D

Tänker på alla som sitter med sina nyårslöften nu och tänker att fan, snart är det över med blossandet exepelvis. Fast det kanske vore smartast att vänta med det tills fyllan och baksmällan lämnat kroppen. Tror att man failar ganska rejält på det löftet annars.

Äsch, säger väl som de flesta andra, ett bättre 2015! "Året som varit har vart det sämsta och nästa kan bara bli bättre" och samma replik varje nyår. KUNG!

 

Nu är det bara att vänta tills tiden är kommen och skåla in det nya året.

GOTT NYTT ÅR!

Och ... Haaaade!


Av Sandra - 30 december 2014 21:48

får man äta limpa.

Nej då, men i brist på annat så kan man ju klottra här, fast jag vet inte vad jag ska klottra om.

Kan ju mer än påstå att jag vänt på dygnet, ganska jätte kraftigt också. Inte alls bra! Men det kanske rättar till sig efter nyår (läs ironi) Kanske 2015 gör att hela livet ställs till rätta. Tjugohundrafemton eller tvåtusenfemton? Oavsett vad så är året snart här och visst är det väl spännande? Kan som knappt bärga mig ja. Biter på naglar och nagelband så det bara smattrar här, flyger skinnbitar åt alla håll och kanter :S eller inte!

När jag var ung så var det så najs när det var nyårsafton :) fan va det skulle fixas. Alkoholen var ju viktigast, lätt! Så kanske lite klädseln (?) vart festen var sket man ju i, för det var fest ta mig fan överallt. Och man kunde komma till fester helt oanmäld också, har jag för mig. HAHAHA nu pratar jag ju inte om de senaste åren, jag pratar om åren innan jag vart MAMMA, när jag var ung ;P "Vart" ? Där har vi det, det heter väl ändå blev? Varför säger man vart? Vart är ju en fråga om var! Norrländskt säkert och jag som är mellanländsk ;P

Hur som helst så skulle jag inte för något i världen vilja vara i den där ungdomen igen, då när det skulle drickas så mycket och sedan ligga och må skit, verkligen SKIT! i typ 3 dygn. Fattar inte hur jag orkade (?)

Örsker lätt int mä'et nu!

Blir som bakis bara av att tänka in mig i situationen haha.

Tror att jag faktiskt BLEV vuxen till slut :) vuxen nog att förstå bättre, och det är ju aldrig fel.


På tal om skosnören så hitta jag en app igår, där man kan redigera foton. *host* som att jag adrig skulle redigerat innan, JO men nu hitta jag nya grejer som man kan göra. Så najsiga foton man kan göra! Tex ..

 

Eller varför inte köra med svart/vitt och bara splasha ögonen? ;)

 

Coooolt!

Även är det riktigt nice om man lägger fokus på tex bara ögonen och resten blir lite mer som suddigt

 


Sånt här kan man ju sysselsätta sig med om man har tråkigt. Men det gäller att få fram ett ganska schysst original foto först har jag märkt. Funkar liksom inget vidare utifall fotot inte är klart/ljust.


Nej, nu har jag inget mer att klottra om.

Haaade!



Av Sandra - 29 december 2014 00:57

Tur att den är så gott som över och att det kommer ett nytt år. Eller? Nej, jag är inte så dum så att jag tror att det är årtal som ändrar saker och ting. Siffror gör ingen skillnad om det inte handlar om cash, punkt! Och de där ständiga fjanterierna om nyårslöften! Kan ju bli trött för mindre. Gör det som behövs oavsett!

Tillbaka till julen, fy fan va vidrigt det har varit. Ångest och ingen aptit.

Det har inte varit gott med någon som helst julmat den här julen, jag har bara velat kräkas över de. Så äckligt det är!

Tänker inte äta jul/påsk mat på lääänge nu ja.

Ångesten kom som ett slag på käften på julaftonsmorgonen, riktigt jobbigt. Men det var bara till att försöka ändå :/ Jag stod ut också, enda in på små timmarna. Sen har det hållt i sig fram tills .. aa, eller typ nu. Den kommer och går skulle man kunna säga. Knas med yrsel och illamående som jag tror börjar lugna ner sig. Hoppas!

Det har varit en lugn jul, har varit mest hemma och segat. Och lite svängar för att handla, som man så klart måste göra när mellandagsrean satt igång (?)

Det är kul att handla när man har råd med saker :) Och när man får lite mer saker för pengarna. Och på tal om pengar! Satan va pengar går åt snabbt :O det har dom ju inte gjort förr, tycker jag. Nu bara svishar dom förbi.

Men det är väl det dom är till för (?) Att rulla.

Har inte så mycket att skriva om julen :/ egentligen. Fast klart att jag kan säga att det fanns vissa trevliga stunder.

Vi spelade julklapps leken och det var lite spännande. Jag kamma hem 4 små keramik skålar med lock (vafan dom nu heter) och en hand dammsugare. Eller faktiskt så bytte jag till mig den eftersom att han som fick den hade köpt den själv, och det visste han ens inte om hahaha. Fick även en selfie-stick och ett cupcake järn. Eller karln fick dom om det ska vara rätt.

Det kom 4 julklappar härifrån och jag hade lagt ner lite väl mycket tid på inslagningen. Gammaldags presentpapper, lack, torkade apelsinskivor och hand skrivna kort. Av någon anledning så vart det lite tävling om just dom klapparna, så man märker ju att utsidan har betydelse :) Insidan var inte så intressant visade det sig sedan haha. Den leken är en smart idé som fler kanske skulle ta och köra, eftersom att det blir en väldigt trevlig tid tillsammans. Och just att man tävlar om något som man inte vet vad det är.

Synd att jag inte tog ett endaste foto, tänkte liksom inte riktigt på det i allt jobbigt. What ever!


Idag har jag varit med gubben på bio, Hobbit 3


 

Och så klart var det bra, som alla andra.

Nu har man gått igenom sagan om ringen triologin örtti gånger, minst. En gång vardera på Hobbit, än så länge.

Är det slut nu? Frågan är ju ..


God natt, haade!

Av Sandra - 17 december 2014 11:09

På vägen hem från folktandvården så bestämde jag mig för att gå in på kyrkogården, till den underbaraste och bästa människan som någonsin har existerat och haft sina fötter på denna jord. Hann knappt komma fram till gravstenen innan tårarna rann och ögonen vart alldeles suddiga. Sätter mig på huk och torkar och torkar och åter torkar mig i hela ansiktet. Säger till henne att jag saknar henne så otroligt mycket.

Tänk om hon hälsar på mig oftare än jag hälsar på henne (?) Lite creepy men jag önskar att hon hela tiden finns vid min sida och vakar över mig. Hon var min ängel på jorden, så även nu fast inte fysiskt här.

Kanske finns alla våra älskade och saknade själar i en parallel värld, matrix (?)

Ouff, nu fördjupar jag mig igen.

En dag.. en dag kära mormor! Då ses vi igen, det är jag säker på.

Det vore alldeles för enkelt om åren på jorden vore allt i ett så stort universum.


<3   <3    <3  

 

Minuter, timmar och dagar blir till år men tomheten och saknaden består.

Älskar dig!


Av Sandra - 17 december 2014 10:38

Så där ja, då var tandläkarbesöket ur världen. TACK gode gud för det!

Som jag stressat upp mig för det här jävla besöket. Inte kunnat slappna av i överhuvudtaget och sova natten till idag vart det ju inte tal om.

Fattar inte varför jag fått sån sjuklig odontofobi (?)

Det skrämmer mig att jag har sån skräck.

Trodde på riktigt att jag skulle svimma på vägen dit, och trodde även att hjärtat skulle explodera när jag satt i väntrummet. Eftersom att jag är en sån öppen person så säger jag att jag är sjukt nervös, att jag mår dåligt och har ångestpåslag så hälften vore nog.

Tur som jag har i alla fall så är det nog världens bästa människa som jag träffar, som jag fått träffa sen första gången hos folktandvården, hon får mig så lugn och pratar med mig hela tiden och leder mig bort från det jag känner inombords.

Jag sa åt henne att jag kände mig löjlig men det skulle jag inte göra och jag var definitivt inte ensam om att känna som jag gjorde.

Jag skulle ju iksom inte dra någon tand eller laga något hål, ÄNDÅ så går stresshormonerna i taket :S

Jag sparar på visdomständerna, som jag gnäller över säkert varje månad. Såna problem tänder asså! Fasiken att jag inte hade turen att slippa få skiten. Men jag fick ju så klart alla fyra -.- och därav min "Visdom" ;) Skämt å sido.

Det hela slutade bra i alla fall och mina fixidéer, som hon lovade mig att jag hade, skulle jag försöka sluta tänka på. Det fanns inga fel "lita på mig, jag har jobbat här i över 30 år" och klart att jag måste göra det.

Inga hål, förutom i just skiten som ska rivas ut. Och dom hålen hade även stannat upp.

Så nu kan jag andas ut och tänka bort den ångesten, hoppas jag.


 

"Smile 4 life" och då kan det vara schysst med hela och fräscha tänder i välling gluggen ;D


Haade!


Av Sandra - 15 december 2014 22:12

 

Exakt! Julgalan med julbord vart det i lördags. Så sjukt jobbiga köer och varmt så det går inte ens att beskriva men till slut när man fick komma till bords så var det ändå värt det.

Satt så nära scenen att hade man suttit och vickat på stolen så hade huvudet så gott som slagits in i den. Guldplatser, kan jag tycka men det heter diamant ;) då man sitter i centrum av underhållningen på de bästa platserna inne i hjärtat av globen. Och det beskriver nog faktiskt det hela bättre.

David Hellenius och Peter Settman var konferencier och dom var bra, men tycker att David har en ganska elak humor, och får känslan av att han gör narr av personer, lite provokatör. Inte min humor i överhuvudtaget, jag förstår mig inte alls på det roliga i det. Peter å andra sidan är skön rakt igenom, han verkar mysig. Och det har jag alltid tyckt om honom. Det var inte världens godaste mat, fast det gjorde inte så jätte mycket heller för min del, eftersom att jag knappt kunde få i mig något. Men jag var inte ensam om den åsikten heller, så antar att det ätits godare julmat.

Så var det ju artister där också, så klart. Ace Wilder, och denna människa är absolut ingen hit för mig. Vet inte varför men mig har hon inte kunnat fånga med sina låtar. Började redan i melodifestivalen och nej tack!

Magnus Uggla däremot haha, han är ju bara för go den där gubben asså. Kommer in på scenen och säger att han fått order från läkaren att INTE sjunga, pga stämbandsinflammation. Vad säger Uggla då? Jo, "Det skiiiiter jag i!" Haha så klockren! Han körde sina gamla godingar och även hans version av Jag och min far. Förstå att karln är 60 år gammal, och ännu orkar han spinga på scenen, hoppa och studsa. En eloge till KrullUgglan!

Lasse Berghagen är inte så där otroligt jätte ung han heller, 69 :P och han är ju så söt, Sankt bernarden :D haha han ser exakt ut som en sån hund. Han sjöng sina dom där kända bitarna, självklart så var Teddybjörnen Fredriksson en av dom. Och vad vore Lasse utan Stockholm i mitt hjärta :)

Lena Ph gjorde stor entre med dansa i neon, det gör ont mfl och det spraka och explodera om vartannat.

Ebbot med magen körde på han också, och det är väl egentligen ingenting som jag varken känner igen eller haft som nå favorit men han gjorde ett bra uppträdande.

Miriam Bryant, Alvaro Estrella lyssnade jag nog inte så noga på, faktiskt.

Timbuktu körde sina vanliga låtar, som han gjorde förra året på friens arena också. Lite smått uttjatat.

Även Petra Marklund körde på bra tycker jag.

Bo Kaspers Orkester :S ja, vad ska jag säga om det (?) Inge för mig, men det vart väl bra.

I det stora hela så var det ett helt okej framträdande, absolut!

Men om sanningen ska fram så hade jag önskat att jag hade fått se Hoffmeistro, som var där dagen innan, på fredagen. FAN va jag hade velat se dom! Dom körde på nattklubben och eftersom att det var Rydell och Quick som var nattklubbs band på lördagen så kände vi att vi kunde åka hem när galan var över.


Det var en trevlig kväll och många treviga människor, både gamla och nya ansikten.



Om man ska försöka övervinna skräcken att vara ute band lite folk så kan man ju alltid åka på Julgala i Stockholm ;)

Why not, liksom?


Haaaade!



Av Sandra - 9 december 2014 14:02

Ibland så känns allt bara så meningslöst och jag har jävligt svårt att se det ljust, att det kommer att bli bra. På riktigt bra alltså, under en längre period eller hela tiden. Jag tror att mitt liv kommer att vara så här.

Det kommer alltid gå upp och ner och jag måste lära mig att acceptera det.

Jag fick en ny medicin utskriven som skulle vara så bra för mig, en medicin som jag inte kommer att äta. Jag vill inte äta mediciner! Jag vill lära mig säga nej, säga ifrån. Bli respekterad.

Och även om jag inte kan förändra andras tankar, handlingar så önskar jag att dom personerna själv kunde fatta att saker inte är okej och förändra sig själva.

Idag är en sån där jävla dag, då jag inte vill annat än sova. Har fan inte kunnat sova förren vid morgonkvisten. Det här funkar inte! Jag orkar fan inte!

Jag ser så eländig ut, ihålig och tunn. Jag har inte ätit en godis på jag vet inte hur länge, finns inte det minsta sug. Och jag som tycker väldigt mycket om godis.

Klart att det är bra att jag inte äter sånt men vafan man kan väl få vara lite sugen på en?

Nä, A-fil och banan. Har ätit bananer så det är helt sinnes. Och jag tycker inte om bananer, säger jag!

Jag borde sluta pressa mig själv, för det blir omvänd verkan.

Äsch, nu har jag inget mer att skriva. Skulle bara klottra lite.


Hörs, hej!

Av Sandra - 4 december 2014 14:20

Fan va värdelöst det är att inte vilja göra någonting. Jag sitter och funderar men kan inte komma på EN enda sak som jag känner at jag skulle vilja göra. Jag som har velat åka och handlat varje dag. Springa på loppisar, second hand.. Näe det är inte intressant. Sååå jävla piss värdelöst!

Min motor är helt ur funktion.

Jag blir så ledsen, för jag vill känna att jag vill göra saker. Inte vara en så stel och tråkig människa som alltid är rädd för allt. Rädd för att göra fel, rädd för att inte passa in. Vill kunna slappna av och bara njuta av det enda liv som man fått.

Det är väldigt jobbigt och påfrestande att hela tiden se det hemska och negativa med allt. Så less på osäkerheten och att stå vid mål linjen med inte våga kliva över.


På tal om rädd så hitta jag en intressant text om ängslig peronlighet.

Och det innbär att man ständigt oroar sig för allting, ser risker överallt och i allting, är ständigt orolig för eventuella faror och äger en oregerlig rädsla för det oförutsedda. Världen är för dom en osäker, otrygg plats som de ständigt försöker få kontroll över.


Inspirera en känsla av tillit. Det är viktigt att ni aldrig ger den här typen av person ett intryck av att ni kommer att göra någonting som gör de oroliga. Genom att redan i förväg tänka över alla möjliga detaljer, klarar ni av detta lätt. Det är inte bra att låta något åt slumpen. Föräkra dem att ni redan har tänkt på allting.

Svara omdeledbart på alla meddelanden. bli aldrig försenad. ring upp dem för att berätta at resan gick bra, visa honom eller henne att ni äger förutseendeförmåga. Detta är inte alltid så enkelt. De ängsliga personligheterna väcker i oss en vilja att inte vara dem till lags, och att göra precis tvärtom. Detta rekommenderas inte, i synnerhet om ni är beroende av de här människorna.

Undvik sarkasm och ironi.

De ängsliga ogillar alla former av överraskningar, både positiva och negativa.

De kan få panik och känna sig oförberedda. De gillar inte oberäkneliga situationer och människor. Därför är det viktigt att du ständigt förklarar allting.

Den ängsliges tankar är redan upptagen med sin egen oro. Därför är det inte bra att du berättar om din egen. Den ängslige ser redan världen som otrygg, problematisk. Om du berättar om de egna problemen så kommer han/hon att uppfatta världen som ännu värre än han/hon trodde att världen var.

Diskutera inte om dåliga nyheter, även världsnyheter oroar den ängslige. Dom bör inte titta på nyheterna alls. Berätta inte för honom/henne att ni vill syssla med bergsklättring, eller att ni fått ekonomiska problem.

De kommer att leva sig in i det, och må dåligt.

Berätta heller inte om er granne eller kollega är sjuk i AIDS eller att ni just har bevittnat en tragisk trafikolycka.


Haha aa, vad ska jag säga ?!

Sinnes sjukt! Men sant.


VAFAN ska jag göra? Så jävla jävla tråkiiiigt! Jag vill flytta, åter igen. Jag vet att det inte funkar så :/

Jag vet en som ska åka till Gran Canaria i morgon och jag är inte ett dugg avis ;)

Kan ju inte vara nå najs att ha sol och varmt. Kan jag inte tänka mig haha.


Herre gud, snart är det dags för normala människor att komma hem från jobbet, käka och lägga sig på soffan innan det är tid för att sova igen.

På tal om käk -.- ÅÅÅÅH! Orka!


Haade!



Ovido - Quiz & Flashcards