Alla inlägg under mars 2015

Av Sandra - 28 mars 2015 23:50

Nu har denna lördag snart över också.

Idag har fokus legat på att fräscha till växterna här hemma. Så vi var till granngården och köpte blomjord och en sekatör. Jag har en "palm" av något slag som jag fått av min farmor för några år sen. Vi vet fortfarande inte vad det är för sort (?) har haft en del spekulationer kring det på facebook. Av någon anledning så har den vuxit och blivit på tok för hög så den började slingra sig och dona efter taket. Då var det liksom dags för att kapa av den, kände jag. Så nu har toppskottet eller vad man säger, de avkapta, hamnat i vatten och ska få lite rötter sen hamna i varsina egna krukor. Hoppas att dom överlever, annars blir det lite ledset i ögat. Resten av stammen står ju kvar i krukan som innan och den ska väl förhoppningsvis få sig nå nya blad så småningom. Yuccapalmerna har fått större krukor och ny jord. Kanske händer det något med dom nu. Dom har inte växt en cm på flera år men dock inte dött eller surat ihop heller.

Våra monstrea har fått ny jord och något att hålla sig uppe på. Den växten är ju en typ av lian, kan man säga. Så dom slingrar sig ju gärna och jag hoppas att våra kommer att vilja göra det. Hahah dom var mer som markläggare innan :P

Sen gav vi oss på vår stora herre Mr Benjamin Ficus. Han fick ny jord och ska klippas en del, men det tar vi i morgon i dagsljus. Bra big är han!

Garderobsblommorna fick också ny jord fast dom såg ut att ha det riktigt gött ändå i den där gamla, torra jorden :S konstigt.

Så nu håller vi tummarna för att dom kommer att må ännu bättre och växa på sig/föröka sig :)


Gubben lagade i ordning biff rydberg åt oss, det var fint! Han har även stått och gjort i ordning en gryta till oss som vi ska käka i morgon. Boeuf bourguignon, och det är väl förbannat gött? :) Värsta söndagsmiddagen!

Han är kung i köket min gubbe! Och sån tur för MIG att han är så glad i matlagning, eftersom att jag själv inte ser någon lycka alls i att stå vid spisen.


Är det nu som man ska ställa fram klockan? Eller det kanske apparaterna styr till själv (?)


Ja just, det där med earth hour! Jag var ju lite på om att faktiskt stänga ner allt här men när gubben kommer på den värdelösa idén om att vi kunde läsa en bok under den timmen så kände jag helt spontant att NÄE fuck it!
Så det var det myset dä!

God natt

Av Sandra - 27 mars 2015 14:18

Herre GUD! Jag har inte kunnat sova som en prinsessa inatt, för att jag har varit tvungen att ligga på rygg och inte på vilket sätt som helst heller, utan på ett speciellt sätt. Jag är så jäävla förkyld och snorig som satan! Och som ni vet så kan man ju inte ligga på sida då, för då slaggar ena näsborren igen :( och blir som väldigt svårt att andas då. Speciellt om man alltid andas med näsan. Jag kan inte ligga med öppen mun och andas på det viset. Usach va jag hatar det här!

Så i alla fall så har jag som varit tvungen att ligga på rygg vilket har resulterat i att ryggen och magen är knas. Jag har fått ont. Känner mig tjock och tung i skallen -.- är liksom inte med riktigt.

Jag har ont i halsen, vilket märks av mest när jag dricker något. Känns ungefär som att någon skulle ha klöst mig på insidan. AO!!

Blir ingen jätte rolig fredag idag, känner jag.

Har ni hört talas om karlförkylningar? Dom är ju örtti gånger värre än kvinno förkylningar :) och faktiskt så är det sant också. Karlarna ligger inte bara och simulerar, dom är på riktigt sjuk!

Orsaken till deras nära döden upplevelse med förkylnings virus är att dom har ganska kassa städare i kroppen, medan vi har väldigt bra såna.

Jag var en av dom som alltid tyckte att det andra könet var väldigt fjantiga när dom såg så där ynkliga ut haha jag var säker på att det endast var av anledning att tycka-synd-om-mig. Men, nu sitter jag ju där själv hahahaha (skämt å sido) och jädrar va icke psykosomatiskt detta är!

Det är bra med lite virus ibland som rensar och grejar men jag hoppas verkligen att det är över ganska snart.

Jag har ju ett mindre (hjälp-mot-förkylning-apotek) så jag kanske klarar av detta som en kvinna i alla fall ;) haha.


 

Se, finns det mesta här :)


Ha en underbar fredag och helg och ta hand om er.

Glöm inte att visa dom ni bryr er om, hur mycket dom faktiskt betyder.

Kram!

Av Sandra - 25 mars 2015 16:37

Natten till idag var riktigt hemsk, jag vände och vred på mig heeela tiden asså. Kunde inte hitta någon position som kändes okej. Hatar när det blir så.

Det sjuka är att det är lika ta mig fan varje gång när jag ska upp tidigt :S det är som att jag ligger och inte kan somna för att jag ska upp. Kollar klockan typ varje halvtimma och blir tok stressad för att jag inte fått nån blund.

Jag klev i alla fall upp 7, käkade frulle och tog det lite lugnt. Hade tid hos dietisten kl 8 men jag satt och vänta på fel ställe så då kom det ju såklart ingen och hämta mig hahaha. Så efter typ 10 minuter så kom jag ju på den alldeles super smartaidén att jag kunde gå och fråga (!)

Och DÅ kom jag ju till slut rätt :) haha shit!

Dietisten tyckte inte att det såg så tokigt ut när hon kolla på vad jag fick i mig om dagarna. Och faktiskt tycker nog inte jag heller det när man kollar på det på papper, när man skrivit upp lite.

Hon sa tom att jag får i mig enligt "tallriksmodellen" MEN att jag kanske borde kolla på vilja mejeriprodukter jag köper. Typ yoghurten, den finns det inte alltid kalcium i, om den tex är smaksatt. Skumt :S

Byta ut standard mjölken mot mellanmjölk, eftersom att standarden inte innehåller någon D-vitamin. Och D-vitamin behöver man ju få i sig. Kommer ju faktiskt att bli så att jag kommmer att vara ute i solen ÄVEN om jag inte tycker att det är värt att ligga hela natten och klia sönder mig sen.. men, aah, jag får ta den smällen.

Får kanske försöka hitta nåt jävligt bra knep som funkar, för jag behöver sol!

Så i alla fall så var det egentligen inte så mycket mer vi kom fram till idag, och jag kommer nog inte att behöva gå dit så länge som jag håller vikten som den är nu. Börjar jag må dåligt/hamna i nån svacka eller så och får svårt med aptiten och går ner i vikt så får man ta det därifrån.

Sen knallade jag hem och slocknade ganska rejält. Sov närmare 6 (!!) timmar, och jäklar va skönt det var. Men sen när man vaknar så där sent så känns det ju verkligen skumt alltså, känns ju fel.


Nu tänker jag inte göra någonting på en stund, orkar inte.

Ha det fint!


Av Sandra - 20 mars 2015 14:16

 


Rockthesocks, för allas lika värde!

Av Sandra - 20 mars 2015 13:52

Igår så hade jag en sån jädra energi, det var så otroligt skönt och så efterlängtat. Jag höll verkligen igång hela tiden.

Fixade med tvätt ( 3 maskiner), hängde tvätt, sorterade och vek in. Plockade med disk och till och med diskade en del för hand trots att jag har diskmaskin. strök gardiner som skulle upp i Tilos rum, dammade, gick promenad med snabeldraken, tog en sväng om med svabben. Organiserade om lite osv.

Helt sjukt att jag orkade med, och det tog en hel del med timmar. Skönt var det..

och så kom dagen idag! Idag är jag helt slut och mår inge bra alls.

Har varit iväg på ett möte som jag helst skulle hoppa över och jag tror fan att det var pga det som jag inte har sovit bra inatt. USCH! Kommer inte att gå tillbaka dit, så känner jag!

Blir sån jävla stress för mig nu att sitta där och allt verkligen bara går åt helvete.

Ska inte bli arg på personen som håller i mötet men kan inte hjälpa att jag ändå blir det. Jag tycker att det vore på sin plats med lite empati och förståelse. Men det existerar inte, det skiter dom i.

Det är inte humant, det är fan inte det!

Så nu kommer jag att ofriviligt gå med en slags stress i mig ett tag, oroligheter är det minsta jag behöver nu.


>Story of my life<


Av Sandra - 19 mars 2015 13:02

går så långsamt ibland. Just nu önskar jag att den kunde springa på lite snabbare faktiskt.

Men det är väl så, att när man väntar på någonting så tycker man verkligen att tiden saktar ner till snigelfart (?)

Men snart så är tiden inne i alla fall :)


Det är så otroligt nice väder och jag känner så mycket för ett vårstäd, byta ut lite grejer och få in lite mer pastell färger. Just nu är det verkligen svart, vit och grå/silver. Där det vita är dominant.

Jag har tröttnat lite på så mycket vitt :P det borde jag ha förstått att jag skulle. Jag har alltid varit mer för mörka möbler.

Vi får se hur det blir.

Köksmöblerna kommer i alla fall att vara mattsvarta ;)


Nu ska jag återigen försöka ta tag i lite plock och städ.

Ha en underbar dag!

Av Sandra - 16 mars 2015 13:21

Idag är jag väldigt trött, skulle kunna tänka mig att sova bort hela den här dagen faktiskt, om jag kunde. Det går ju inte att sova för länge, kroppen är inte uppbyggd så.

Mår onödigt illa idag också :/ och det suger ju ganska rejält!

Idag kommer det att bli lax till middag, och det var inte igår. Har inte varit det minsta sugen på det men nu så kände jag att jag provar och ser om det går ner. Jag vet ju att det är as gott men inte alltid, beror ju på :P

Skönt att för en gångs skull veta vad vi ska äta. Det har varit jätte dåligt med det den senaste tiden.

Har ju inte varit sugen på någonting i överhuvudtaget.

Och idag kommer min lilla kärlek hem :) underbart! Saknat henne massor. Skönt när hon är hemma, för det är mer liv och rörelse då. Känns mer rätt, så att säga.

Hoppas att veckan går långsamt, för att vara lite egoistisk. Det får man vara ibland :P

Nu har jag inget mer att skriva :)

Ha det kanon!


Av Sandra - 14 mars 2015 23:09

Ååh idag har jag varit och shoppat :) wiiie! Så skönt att komma iväg lite grann.

Jag var ju ute efter en himla massa saker men inte vart det ju allt det.

Garn var en sak som jag bara skulle ha, och det har jag köpt. Så nu kan jag virka en filt med bubblor, som jag har tänkt.

Måste ju fixa hem sånt så jag har till mina terapisysselsättningar.

Köpte även burkar med lock och sugrör, som man kan ha tex smoothies i eller egentligen vad man känner för :P

Jätte söta och så kan man skriva namn med skolkrita på dom :) 9 st vart de.

Vart lite rosa och vita påskfjädrar och annat smått.

Jag letade efter ett fruktfat men hittade inget :( finns inte så gott om såna inte.

Ville även ha rosa detaljer hemma nu till våren men jag hitta inget som föll mig så jätte hårt i smaken. Tråkigt!


När vi kom hem så lagade min alldeles egna kock fin mat :) grekiska köttfärsbiffar men rostad potatis och morötter. Till det gjorde han en sallad på gurka, körsbärstomater, röd lök, paprika, oliver och feta :) MUMS! till detta hade vi ju så klart även tsatziki. Kan lova att det kändes som en orgasm i munnen.

På tal om det och ursäkta i förväg, så var det ju steak and blowjob day idag HAHAHA!

Hope you had fun if you did care ;P


Vad händ sen, JO mello såklart! Kände någonstans att Måns skulle vinna, så det kom inte som en chock att han faktiskt tog hem detta. Och de var LÄTT rätt låt som vann. Något som dock är lite tråkigt är ju att den låter "heroes" är fruktansvärt lik David Guettas låt Lovers on the sun. Eller? Har ju pratats om plagiat, men :/
spelar väl egentligen inte någon större roll heller.

Fanns i såna fall många plagiat i årets mello.


Vad ska jag hitta på nu?

Karln snarkar och det är bara skit på tv.

Trött är jag men inte så att jag kan sova.

Aja, sånt man får ta :)

Haaaade !!!

Ovido - Quiz & Flashcards