Alla inlägg under april 2015

Av Sandra - 29 april 2015 14:52

Idag var det dags för ett möte med barnmorskan men jäklar så trött jag var när klockan ringde -.- var nästan så att jag snoozade lite för länge. Men som vanligt så är jag på mina möten i tid, det är viktigt.

Jag vägdes typ det första jag gjorde och det var inte mycket till viktuppgång att prata om. Jag är i vecka 20 och har väl gått upp 1kg, helt sinnes egentligen men vad göra (?) Det var exakt likadant med Tilde för 13 år sen. Vikten låg på typ samma fram tills ungefär vecka 22 sen gick det ändå uppåt. Jag gick upp 11-12 kg då och säkert så kommer det bli ganska lika nu. Och då är det ju mest annat än sin egna kroppsvikt som väger. Vätska, blod, moderkaka, barnet osv osv. Jag hade ju sån tur att efter Tilde kommit ut så gick det inte alls lång tid fören magen var helt platt igen, det såg inte ens ut som att jag hade gått gravid. Sånt får man väl ändå vara glad över :) Jag sprack ingenting under förlossningen heller och allt bara gick som på räls direkt. Gynekologen sa t.o.m att det inte märktes i överhuvudtaget att jag gått igenom en förlossning. Hoppas att det blir samma lika denna gång. Nu är jag ju visserligen 13 år äldre och det kan säkert göra sitt det med. 

Tillbaka till barnmorskan, jag berättade för henne att jag var väldigt trött och blir grymt andfådd när jag är ute och går och då tänkte hon att vi kan kolla igenom lite prover, som hb till exempel. Så ett stick i fingret vart det :( fattar inte varför jag tycker att såna saker känns så mycket mer ju äldre jag blivit (?) Förr kunde man ju ta blodprover, sticka sig själv och göra hemmagjorda piercingar, tatueras och fan vet allt men nu, nu är det stackars mig direkt asså! Känns jätte mycket. Blödig?

Hur som helst så låg hb på 126 och det var ju inget fel. Socker 5,1 och det var bra det med. 

Så hon hade ingen förklaring till varför jag känner som jag gör.. men å andra sidan så kanske det bara är något som kommer med en graviditet? Jag minns inte. Jag har ganska snabbt hjärta som ogravid, och nu med en hel del blod till som ska pumpas runt så kanske jag bara reagerar mer på det. Konditionen är ju inte på topp heller och det har den väl i stort sätt aldrig varit. Blir till att ta promenader, vara ute och fånga D-vitamin på samma gång (åå så blir jag irriterad och börjar tänka på det där jävla soleksemet!) Vad ska jag göra för att kunna ligga i solen och bara njuta, utan att få denna konsekvens? 

Jag fick med mig ett moderskapsintyg som ska lämnas in till FK, för framtida föräldrapenning.

Och nästa gång jag ska till MVC så ska vi lyssna på hjärtljud :D Men det blir dock inte förns i vecka 25, och det är ju ASlångt dit! Men men, det står helt säkert rätt till med lill tjejen och hon visar med buffar och sparkar att hon är med i matchen :D

Hon knackar på.. från insidan och jag har lust att ropa "kom ut" men hon får allt vänta lite till. 

Det har gått halvvägs nu och det står inte på så kommer dagen då det är på G, det är så spännande men samtidigt väldigt skrämmande så klart. Jag minns inte så mycket från förra förlossningen men jag vet ju däremot att det gick otroligt bra. Jag är väldigt nyfiken på vad som döljer sig där inne, hur hon ser ut med hårfärg, ögonfärg och vilka drag hon har. Vad för personlighet hon kommer att ha :)


Jag är så otroligt glad för att storasyster Tilde är så glad som hon är över detta. Jag kunde inte önska mig en bättre storasyster till vårat lilla hjärta.

Hon kommer garanterat att finnas för henne hela tiden och skydda henne med allt hon har.


I helgen ska vi åka och hämta hem en spjälsäng :) åå jag vill ha hem den NU! Den är så otroligt fin som den är redan men den ska ändå pimpas ;P vill ha den på ett speciellt sätt såklart. Det kommer att bli en plats för en liten prinsessa. Är i farten och kollar på skötbord, sänghimmel, täcken och spjälskydd och allt vad det är haha och jag har blivit så kär i en sida som heter barnparadiset.se där finns så OTROLIGT fina sängtillbehör, jag dör!

Om pappa får bestämma så ska minsann sängkläderna vara i kashmir xD bara det godaste gott till sin lilla tös haha.

JA, just de, jag har köpt lite kläder åt henne med :) 7 bodys, 3 par byxor, kalasbyxor, en ocepiece och strupor. Dom är så småa haha gud så gulliga :) Och jag vill bara gå loss och köpa hur mycket som helst, men det får jag inte :) 

Och självklart så är det flickiga färger på allt, så jag hoppas verkligen inte att kvinnan inne på RUL har fel nu. Hon sa att hon var ganska! säkert i och för sig men lät på henne när hon visade på UL att det inte kan vara en pojke. Skulle bli lite jobbigt det iså fall haha.

Jag har en vision om hur jag vill ha det i rummet. Jag brukar ha det men oftast blir det inte som det ser ut i skallen på mig :/ vi får se, helt enkelt.


Ja, so far so good. :D

 



Ha det så bra och ta hand om varandra!

Av Sandra - 24 april 2015 16:46

Förstår inte varför jag har så otroligt svårt för att sova på natten. Det är skit jobbigt! Jag vänder och vrider på mig precis hela tiden och kollar kl, blir stressad av att det inte ger med sig.

Det är först vid runt 8 tiden och fram till 12, 13 som jag sover jätte djupt.

Måste få en ändring på detta, annars river jag snart av mig mitt sista hår.

Aa just, i dag är det fredag, igen.. Inte för att det gör mig speciellt mycket vilken dag det är, för mig är det ju samma lika varje dag. Men att det blir tid till karln är ju najs :)

Idag är det mer än bara fredag, det är nog en Fucka-med-Sandras-humör-dag också. Hatar när det ska krångla!

Jag borde bara luta mig tillbaka och andas och tänka positiva tankar men jag funkar inte så, det går bara inte! 

Saker löser sig, det gör dom alltid men innan, det är det!!!

Haha aa men annars är allt bra ialla fall, eller naah det är OK :)


Eftersom att jag har längtat så mycket och det sket sig så SKA jag fasiken iväg och shoppa istället :D

Det bestämmer jag!!


Ha en trevlig fredag folk's :)

Av Sandra - 16 april 2015 13:11

Faaan va skönt att äntligen ha kommit hit! Nu kan jag berätta utan att det ska kännas konstigt och utan att behöva vara vara orolig. Jag är gravid i vecka 18 (17+4) och ska bli mamma till en liten flicka :D

Vi var på rutinultraljud igår och fick se en frisk, välmående liten människa som iofs mest låg och chilla :) Det mättes och kollades. När det var dags att kolla kön så ville hon inte gärna flasha så det var svårt att se men tjejen som kolla var ändå relativt säker på att det är en flicka <3

Jag var så orolig innan vi kom in i rummet, herre gud, jag ville att vi skulle åka därifrån. Haha men det la sig ju ganska fort när jag fick se att hjärtat slog. Pappa mmy höll mig i handen under hela tiden och det kändes så tryggt att ha han så nära. Så häftig upplevelse och allt vart ju liksom mer på riktigt :)

Jag har ju legat här hemma hela tiden och inte vetat nå, inte sett eller hört nå hjärtljud, så självklart så fanns det ju stunder då oron över att det kanske inte var som det skulle, fanns där :/ pga tidigare erfarenhet.

Nu känns det bara så ini helvete skönt och även skönt att kunna ha gått ut med det :)

Tilde ska bli storasyster och hon tog det verkligen bra :D hon började till o med att gråta, så lycklig var hon. Hon har ju minsann velat bli syster enda sen hon föddes hahaha xD GO hon är!

Aaaa, så jävla skönt!! ilken känsla!


 

Finns inte mycket till mage, men det gör inte så mycket för där inne bor massor av kärlek :)

Av Sandra - 14 april 2015 13:57

Det är helt otroligt! Nu har det gått 2 år sen jag slutade röka :) Hur bra är inte det?

Visst, jag kan ju inte säga att jag var HELT utan i början, för det kunde bli att jag trotsade mig själv i irritationen och faktiskt köpte cigg, men tog endast en eller 2 st ur paketet. Så dom "återfallen" kan jag räkna på några fingrar.

2 ÅR! Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle kunna sluta röka, men man kan göra det, bara man ger sig fan på det!

Jag är ju en sjukt orolig själ, nerverna utanpå många gånger men ärligt så gjorde nikotinet mig MYCKET MER nervig och orolig. Det är ju det som är grejen. Dessutom så ger nikotin och koffein sånt sjukt ångestpåslag. Så, jag dricker inget kaffe heller, jag spar mig hjärtklappningarna :) Nog för att jag får det ibland nu också men det är av en helt annan anledning :) och den skrämmer mig inte.


Jag rökte säkert närmare ett pkt/dygn ibland mer, berodde ju på hur min sinnes stämmning var. Och pratade jag med någon i telefonen så gjorde man ju inget annat än klunkade kaffe och tände cigg på cigg.. USCH!!!!

Jag har nog aldrig gjort ett bättre val och jag kommer aldrig någonsin, oavsett vad, att bli rökare igen. Det finns liksom inte på världskartan.

Det är ingeting jag saknar!

 

Det finns verkligen inte någonting bra med att röka!

Det kostar massor, och du betalar bokstavligt talat för att bli sjuk. KOL är ju något som verkar dra fler människo liv nu. Och vem fan vill leva med KOL? Jag tyckte att det räckte gott och väl med att ha ångest och svårigheter att andas, eller hjärnan spelade ju ett spratt, för andas kan man ju. Men KOL blir det liksom på riktigt!

Det luktar fruktansvärt illa och du får grymt ful hy och munhygienen ska vi inte prata om. Det ser bra ut under tiden, eftersom att nikotinet stryper tillförseln i tandköttet.. men tro mig! Det är INTE som du ser, eller tror.

Gör dig själv en tjänst, eller dina barn (om du har det) SLUTA RÖKA!!!


 

FAAAN VA JAG ÄR BRA!!! *klappa på axel* :)

Menar ju iofs inte att man är en dålig person för att man är rökare, men det är ju självdestruktivt och ingenting man måste utsätta sig för, för att överleva. Tvärsom!


Ha en bra dag! :)

Av Sandra - 13 april 2015 13:23

Så otroligt skönt att må bättre! Och dum som jag är så jinxar jag väl det nu.

Det är i alla fall lite lättare att leva och det är jag glad för.

Tänk att ännu en helg är över, sjukt va tiden går fort ändå, fast jag kan tycka att det aldrig händer något.

Här rensades ett av förråden och otrolgt nog så kastades det väldigt mycket. Jag brukar ha svårt att skicka grejer, för det kan ju komma till användning :) Om inte för mig, så för någon annan. Hur som helst så var det långt ifrån fräscht med tanke på att tusen miljoner råttor kalasat där inne. Synd på vissa saker :/ Tildes saker från hon var liten t.ex

Men men det är som det är och så finns det faktiskt en regel.. Om man inte har saknat något på 3 år, då kommer man aldrig att använda det. Och är det som så att man behöver något i framtiden så kan man ju faktiskt köpa nytt :)

Det vart väldigt mycket plats nu och det är kanon bra. Finns ett förråd till men där är det inget som ska kastas, där finns möbler och kläder. Tar nog tag i att sälja bort överflöd någon gång i framtiden :)


Idag kommer min älskade lilla dam hem <3 saknar henne!
Så dumt att bara ha sitt barn hemma varannan vecka, eller hur? :P haha egot talar.

Behöver nog ta en promenad till affären också. Tar det sen.

Och vad mer.. JO, så skönt att den här veckan till slut har kommit!!!! LOVE it!

Varför? ;)


På återseende!

Av Sandra - 9 april 2015 13:27

Det går helt över mitt förstånd, hur man som förälder kan ta skillnad på sina egna barn. Finns det någonting i huvudtaget som gör det rätt? Varför gör man så? Sker det på automatik pga i vilken ordning barnen kommer? Är i så fall den förstfödde mer värd än den sistfödde? Eller är den mittersta av 3 barn den som kommer i skymundan och blir det så kallade "svarta fåret"? Jag har sett detta allt för många gånger, och jag blir helt paff varje gång!

Oavsett om man inte längre har att göra med pappan/mamman till barnet, och kanske till och med att det gått så långt så man knappt tål höra dennes namn, vad ger det för rätt att tycka mindre om sitt eget barn? Att man själv en gång i tiden valt att skaffa barn med just denne person, så fanns det ju garanterat någon kärlek där, om inte till partnern så i alla fall för barnet i magen, eftersom att du valde att behålla? Ett barn kan väl aldrig någonsin rå för att du valde att skaffa barn med en "idiot", "ett svin" etc..

Undrar just om du själv som förälder har varit med om samma sak i din barndom, du kanske själv varit undanskuffad för att det fanns ett annat barn, ett syskon, som fick mer kärlek än du? Borde då inte du om någon VETA?! Och borde du om någon då inte tänkt tanken att när du skaffar barn så kommer du aldrig utsätta någon för samma sak.

Detta handlar inte endast om sina egna barn utan även om barnbarn.

Jag tål fan inte detta! Det är som att sätta dom i olika fack och dom ska verkligen behöva märka av det starkt också. Det gör mig ledsen!

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag ALDRIG någonsin i mitt liv skulle ta skillnad på mina barn, oavsett om jag hade ett helt fotbollslag!

Något som föräldrar heller inte verkar tänka på eller förstå är att i brist på kärlek, närhet och trygghet så formas man till en osäker person med skev självbild och detta gör så mycket ont med en. Det kan skapas ett liv med ångest och depressioner och mycket mycket mer..


Man kan inte ge något som man aldrig fått? Stämmer till viss del..

Så tänk för fan på VAD ni ger, det kommer komma tillbaka!


Av Sandra - 5 april 2015 15:16

Vad är grejen egentligen?

Äta massa påskmat? Samma lika som jul och midsommar mat?

Här har det inte blivit någon påskmat i överhuvudtaget.

Vi käkar grillat.


Jag har satt lite fjädrar i nå grenar :) och det är inte gula! Inget är gult! Det är vita och det är inte björkris dom sitter i.

Har även plockat in lite videung som det vilken sekund som helst är dags att kasta ut.

Annars är det liksom inte så mycket mer än så.

JO vänta!, påskäggen! Alltså choklad äggen men papper på. Dom som har en crisp i sig.. OH jisses! Det hör ju så klart påsken till. Dom är ju så ini helvete goa så man kan ju dö.

Där har vi påsken :) invirad i papper.


Glad påsk! och snart är den över :)

Ovido - Quiz & Flashcards